Українські оборонні компанії тренуватимуть власний ШІ на платформі Avengers Labs: як це працюватиме
Доступ до платформи для тренування моделей штучного інтелекту

Будьте першими у курсі головного — підпишіться на Новини на OBOZ.UA у Google
Кава – один із найпопулярніших напоїв у світі, без якого багато хто не уявляє свого ранку. Однак навколо кофеїну точиться чимало суперечок: одні називають його шкідливим, інші – корисним.
Насправді, наукові дослідження демонструють, що помірне вживання кофеїну може мати позитивний вплив на здоров’я. Видання eatthis.com розповідає, як саме кофеїн діє на організм – і що буде, якщо його споживати забагато.
Не дивно, що після чашки кави ви почуваєтесь бадьорішими. Кофеїн стимулює центральну нервову систему, допомагаючи відчути прилив енергії, покращення настрою, концентрації та пам’яті. За інформацією Queensland Health, вживання кави може підтримувати активність мозку і загальну працездатність протягом кількох годин після споживання.
Чи може кава впливати на тривалість життя? Як не дивно, відповідь – так. Наукові публікації, зокрема журнал Longevity & Health, зазначають, що кофеїн здатен не лише знижувати ризик вікових захворювань, як-от хвороба Альцгеймера, а й загалом сприяти продовженню життя. Додатково, як вказано у PLOS Biology, кофеїн допомагає регулювати інсулінову чутливість та підтримувати здорове харчування – це важливі фактори уповільнення старіння.
Результати дослідження, опублікованого в журналі Critical Reviews in Food Science and Nutrition, показали, що кофеїн може сприяти пришвидшенню обміну речовин, зменшенню кількості жиру в організмі та зниженню індексу маси тіла. Іншими словами, регулярне споживання кави або чаю може мати позитивний вплив на вагу та метаболічне здоров’я.
Хоча вважається, що кава має сечогінну дію, дослідження спростовують думку про те, що вона зневоднює організм. Як зазначають у клініці Майо, рідина, що міститься в напоях із кофеїном, враховується в загальному обсязі споживаної води. Тож незалежно від того, п’єте ви чай чи каву, ви все одно поповнюєте водний баланс.
Кофеїн також впливає на апетит. Відповідно до дослідження, опублікованого в International Journal of Food Sciences and Nutrition, споживання кави за пів години або до чотирьох годин до прийому їжі здатне знизити загальну калорійність наступного прийому їжі.
Час споживання кофеїну має значення. Якщо ви п’єте каву в другій половині дня, це може порушити здатність організму заснути вчасно. У клініці Майо застерігають, що навіть незначний недосип, спричинений кофеїном, може порушити цикл сну, викликати денну втому і проблеми з засинанням уночі.
Хоча в помірних кількостях кофеїн корисний, його надлишок здатен нашкодити. Серед негативних реакцій організму – безсоння, підвищена тривожність, головний біль, розлади шлунково-кишкового тракту, включно з болем у животі та нудотою.
Щоб уникнути таких проявів, рекомендується не перевищувати добову норму – 400 міліграмів кофеїну, що приблизно відповідає чотирьом чашкам кави по 240 мл. За даними Healthline, при дозі понад 1000 міліграмів на день значно підвищується ймовірність появи побічних ефектів.
Раніше OBOZ.UA писав, чим корисний цейлонський чай.
Підписуйтесь на канали OBOZ.UA в Telegram та Viber, щоб бути в курсі останніх подій.
Матеріали на цьому сайті призначені для загального інформаційного використання і не призначені для встановлення діагнозу або самостійного лікування. Медичні експерти "MedOboz", гарантують, що весь контент який ми розміщуємо, публікується і відповідає найвищим медичним стандартам.Наша мета в максимально якісному інформуванні пацієнтів про симптоми, причини та методи діагностики захворювань для їх своєчасного звернення на очну консультацію до лікаря.
Підпишись на наш Telegram. Надсилаємо лише "гарячі" новини!
Доступ до платформи для тренування моделей штучного інтелекту